[ACE THE TEST] Giải đề Writing ngày 18/02/2023 

IELTS Vietop IELTS Vietop
29.03.2023

Hôm nay IELTS Vietop gửi bạn bài giải đề Writing ngày 18/02/2023 bên dưới nhé! Các bạn theo dõi và ôn luyện IELTS Writing thật tốt nhé!

IELTS Writing Task 1

Task 1: The table below shows the number of motor vehicles per 1,000 inhabitants in eight countries in 1990 and 2000. Summarise the information by selecting and reporting the main features and make comparisons where relevant.
Giải đề Writing ngày 18/02/2023 
Giải đề Writing ngày 18/02/2023 

Xem thêm: IELTS Writing task 1

Sample

The chart illustrates the number of motorized vehicles per 1,000 citizens in 8 nations in 1990 and 2000. 

Overall, the figure for Cambodia was consistently the lowest in the period. Moreover, the number of motorized vehicles increased in most countries, with Brazil and Romania experiencing the most significant rise. 

In 1990, there were only 55 vehicles per 1,000 people in Brazil, ranking 5th among 8 countries, while the figure for Romania was also low at just 68, standing in 4th place. In the following decade, these numbers rose exponentially to 13,580 and 8,012 in that order, putting them in the first and second rank in the table. On the contrary, although in 1990 motor vehicles were most popular in Luxembourg and New Zealand, in 2000, they only stood at the 3rd and 4th place, registering an increase of just around 140 and 88 vehicles. The figure for Chile was slightly higher than that of Jordan in 1990, but within a decade, Jordan’s figure tripled to 157, overtaking Chile. 

Bahamas and Cambodia were the only two nations left out of the upward trend in the rate of motorized vehicles. There was a fall of 48 vehicles per 1,000 people in the Bahamas while that of Cambodia remained unchanged at just 1.

Voca

  • Motorized vehicles (n): phương tiện có gắn mô-tơ
  • Exponentially (v): theo cấp số nhân
  • Register (v): ghi nhận
  • Triple (v): tăng gấp 3
  • Overtake (v): vượt qua
  • In that order = respectively              

Phân tích

Overview phải có đủ general comparison và general trend.

  • General comparison: Ban đầu số liệu của Luxembourg là cao nhất nhưng về sau số liệu cao nhất lại thuộc về Brazil. Như vậy không có cái nào luôn cao nhất, nên chúng ta xem xét dữ liệu luôn thấp nhất là Campuchia.
  • General trend: Về phần xu hướng, phần lớn đều tăng ngoại trừ Bahamas và Cambodia.

Thân bài 1 viết về những nước có dữ liệu tăng, thân bài 2 là các nước còn lại.

Lưu ý:

Nên dùng đan xen cấu trúc mô tả trend bằng verb và cả noun. Ví dụ:

  • From 1990 to 2000, the number of motor vehicles in Jordan increased from 50 to 157 per 1,000 people.

Hoặc

  • From 1990 to 2000, the number of motor vehicles experienced an increase from 50 to 157 per 1,000 people.

Nên dùng đan xen cấu trúc so sánh bằng ‘cao/ thấp’ và bằng tính từ để tạo sự mềm mại cho bài viết. Ví dụ:

  • The number of a motor vehicle per 1,000 people in Romania was higher than that in Brazil in 1990, at 68 and 55 respectively.

Hoặc

  • Motor vehicles were more popular in Romania than in Brazil, at 68 and 55 per 1,000 people respectively.

Xem thêm:

Giải đề Writing ngày 11/03/2023 

Giải đề Writing ngày 25/02/2023 

Giải đề Writing ngày 05/01/2023

NÂNG TRÌNH IELTS - CHẮC SUẤT VÀO ĐẠI HỌC TOP ĐẦU Giảm UP TO 40% học phí IELTS

Vui lòng nhập tên của bạn
Số điện thoại của bạn không đúng
Địa chỉ Email bạn nhập không đúng

IELTS Writing Task 2

Task 2: Technologies have changed the way children spend their free time. Do you think the advantages outweigh the disadvantages?

Sample

The way children today spend their leisure time differs vastly from that in the past and some contend that advances in technology is the main driver. Although modern forms of entertainment may provide certain benefits to some children, I would argue that they are completely eclipsed by the drawbacks. 

Improvements in children’s creativity is one of the most quoted advantages by advocates of modern entertainment. It is often stated that by immersing themselves in video games, young players learn to think outside the box, which directly translates into improved academic performance. Admittedly, there are educational games that require players to come up with clever tactics and elaborate strategies to either beat the game or another player.  This argument, however, is not applicable to all young players since a lot of them are still indulged in violent games that require no thinking at all. 

Nevertheless, the downsides are much more evident with damage to children’s health and abnormal psychological development being the most detrimental. Regarding the former, modern leisure activities are not as active as those in the past and contribute to young children’s sedentary lifestyle. Activities such as watching TV, playing video games, or listening to music are indoor and require minimal amount of physical movement. The popularity of such entertainment media has caused significant deterioration in children’s health in the form of poor posture, weak muscles, and brittle bones. Children’s cognitive development is also affected by social media platforms that they use, which is another harmful element to consider. Children nowadays are overstimulated by several social media channels. Unhealthy dopamine generated from mindless scrolling strips children off all their desires and goals in life and the result has been a generation of young children without any purpose in life.

In conclusion, the advantages of modern entertainment for children are negligible compared to their harm. It is therefore suggested that children should restrain themselves and return to traditional ways of spending their free time.

Xem thêm:

IELTS Writing Task 2

24 chủ đề phổ biến trong IELTS Writing Task 2 bạn phải biết

Cách luyện IELTS Writing Task 2 ăn trọn điểm trong vòng 1 tháng

Voca

  • Differs  vastly (v): khác biệt rất nhiều
  • Contend (v): cho rằng
  • Advocate (n): người ủng hộ
  • Immerse (v): đắm chìm
  • Educational (adj): mang tính giáo dục
  • Elaborate strategy (n): chiến lược công phu và kĩ lưỡng
  • Indulge (v): sa đọa (vào cái gì đó)
  • Evident (adj): rõ ràng
  • Abnormal (adj): bất thường
  • Detrimental (adj): có hại
  • Sedentary lifestyle (n): lối sống thụ động
  • Physical movement (n): chuyển động cơ thể
  • Entertainment media (n): phương tiện giải trí
  • Deterioration (n): sự suy giảm
  • Posture (n): dáng người
  • Brittle(adj): giòn, dễ gãy
  • Overstimulate (v): kích thích quá mức
  • Unhealthy dopamine (n): dopamine không lành mạnh
  • Mindless scrolling (n): lướt (mạng xã hội) trong vô thức
  • Negligible (adj): không đáng kể
  • Restrain(v): hạn chế

Phân tích

Quan điểm: Có thể có lợi cho một số bạn nhỏ, nhưng nhìn chung là có hại hơn

Mặt lợi:

  • Một số người cho rằng một số loại hình giải trí hiện đại như trò chơi điện từ giúp trẻ em phát triển tư duy. Điều này cũng đúng phần nào.
  • Phản bác: Điều này không áp dụng cho tất cả mà có những bạn vẫn chơi những game vô bổ.

Mặt hại:

  • Ảnh hưởng tiêu cực lên sức khỏe của trẻ em
  • Gây hại đến sự phát triển về mặt tâm lý của các bạn nhỏ

Xem ngay: Khóa học IELTS Writing – Offline và Online cùng chuyên gia IELTS 8.5

Hy vọng bài giải đề Writing ngày 18/02/2023 đã cung cấp thêm cho bạn nhiều từ vựng, cấu trúc và ý tưởng để vận dụng cho bài viết của mình khi luyện thi IELTS. Chúc bạn thi IELTS tốt!

Ngoài ra, các bạn cần phải thường xuyên cập nhập lịch thi IELTS để có kế hoạch ôn thi IELTS phù hợp nhé!

Xem thêm: Tổng hợp đề thi IELTS Writing 2023

Bình luận

Nhận tư vấn MIỄN PHÍ
Hoàn thành mục tiêu IELTS ngay bây giờ!

Vui lòng nhập tên của bạn
Số điện thoại của bạn không đúng
Địa chỉ Email bạn nhập không đúng
Vui lòng chọn mục đích học IELTS của bạn?
Vui lòng chọn thời bạn bạn muốn Vietop gọi điện tư vấn?
Vui lòng chọn trung tâm mà bạn muốn kiểm tra