Phân tích bài mẫu dạng “to what extent”- Ads for children

Tham khảo bài mẫu và từ vựng theo chủ đề dạng “to what extent”- Ads for children.

Task question: A large amount of advertising aiming at children should be banned because of its negative effects. To what extent do you agree or disagree?

Task type: “Opinion” (to what extent do you agree or disagree?)

Xem thêm các bài viết đang được quan tâm nhất:

Phân tích bài mẫu dạng to what extent- Ads for children
Phân tích bài mẫu dạng to what extent- Ads for children

Essay plan

Position: Hoàn toàn đồng ý với việc một số quảng cáo dành cho trẻ em bị cấm

Topic: Tác hại về mặt thể chấtTopic: Tác hại về mặt tinh thần
Explanation 1: gây ảnh hưởng xấu đề sức khỏeExplanation: Trẻ em dần theo chủ nghĩa vật chất
Clarification 1: Các tập đoàn sử dụng hình ảnh phù hợp với trẻ em để quảng bá sản phẩm và trẻ em và phụ huynh nhẹ dạ sẽ tiêu thụ sản phẩm không lành mạnh, điều này sẽ gây một số bệnh béo phì, tim mạch…Clarification: Trẻ em sẽ có thái độ và hành động không tốt đối với phụ huynh và trở nên mặc cảm khi chúng không nhận được sản phẩm như mong muốn.

Sample

Advertisements have been an essential part of our everyday life. A great number of those target children, and some people believe that those should be banned because of the harmful effects these may bring. I completely agree with this statement, for most advertising of this sort has deleterious effects on children’s physical health and their mental development.

Fast food advertising has been known to be implicated in many health problems among children. Food corporations promote their products using glamorous images of perfectly cooked meat, or alluring soda cans consumed by jubilant-looking and perfectly fit child actors. Credulous parents and children, as a result, are subconsciously enticed by those ads and end up buying them for regular consumption which, as a lot of research has pinpointed, is closely associated with many serious health problems such as obesity, cardiovascular diseases and diabetes.

Additionally, early exposure to consumerism may negatively impact on children’s mental development. It is not uncommon to encounter cases of kids throwing tantrums at their parents, asking for new items such as a new doll, an AI robot or a drone advertised on TV. Research has shown that many children who develop such attitudes may either have inferiority complex, or grow up being too demanding and materialistic if their wishes are not answered.

In conclusion, my firm conviction is that advertising aimed at children should be banned, due to its negative influences on children’s physical and mental well-being. As adults, we have the power to end it and let our children grow up free from many of the pressures of consumerism until they’re old enough to make their own decisions.

Vocabulary highlights

deleterious effecttác hại
implicated inliên quan đến
food corporationtập đoàn thực phẩm
alluringcuốn hút
consumed by jubilant-lookingđược tiêu thụ bởi vẻ ngoài vui nhộn
perfectly fithoàn toàn phù hợp
credulousnhẹ dạ
subconsciously enticedbị lôi kéo trong tiềm thức
regular consumptiontiêu dùng thường xuyên
early exposuretiếp xúc sớm
throwing tantrumném những cơn giận dữ
inferiority complexmặc cảm

IELTS Vietop hi vọng qua bài phân tích bài mẫu dạng “to what extent”- Ads for children trên sẽ giúp học viên cũng như các bạn có thể tham khảo làm bài thi IELTS tốt nhất.

100%
Học viên đều đạt điểm IELTS đầu ra với lộ trình học ĐÚNG TRỌNG TÂMCHUẨN ĐẦU RA tại IELTS Vietop
Tư vấn ngay!

Bình luận

Bình luận