Bài mẫu IELTS Writing Task 1 và 2 ngày 14-03-2020

Trang Nguyen
20.03.2020

Đề bài và bài mẫu IELTS Writing Task 1 và 2 ngày 14-03-2020. Các bạn cùng tham khảo và học IELTS hiệu quả hơn nhé.

Nội dung chính

Task 1

Task 1: The diagram below shows the process of manufacturing ceramic pots.

Đề thi IELTS Writing Task 1 ngày 14-03-2020
Đề thi IELTS Writing Task 1 ngày 14-03-2020

Gợi ý: Cách viết dạng Diagram (Process) giúp bạn đạt điểm cao

Sample

The given process provides a breakdown of how ceramic pots are produced. Overall, the making of ceramic pots involves raw materials undergoing various physical processes, the products of which are later coloured and heated two times to become finished pots.

The process commences when raw materials are collected by the use of a digger, and then they are delivered to a factory. At the factory, the raw clay is crushed twice to become finer clay, after which it is sent to a cylindrical tank where it is mixed with water. The moistened clay is thereafter pumped into moulds, and is left in those moulds for 4 to 6 hours. Once dried, the clay pots begin to take shape.

The process continues when the assembled clay pots are heated in a kiln under 1000 degrees Celsius. At this stage of the process, colours are added, and the pots are then fired for the second time in another kiln to become fully shaped, coloured ceramic pots.

 Vocab highlights

  • provide a breakdown of: cung cấp mô tả từng phần nhỏ
  • commence (v): bắt đầu
  • is sent to (v) được chuyển tới
  • cylindrical tank (n) một cái bồn hình trụ
  • moistened (adj) được làm ẩm
  • take shape: thành hình
  • kiln (n): lò nung
  • fire (v): nung

Task 2

Task 2: Advertisements is becoming more and more common in our everyday lives. Is it a positive or negative development?

Is it a positive or negative development

Is it a positive or negative development?

Gợi ý: Hướng dẫn cách làm dạng bài Positive – Negative

Sample

Advertisements are growing increasingly popular in recent years, and whilst some people are of the opinion that advertising greatly assists us in making purchase decisions, we can also hear some others decrying ads for being annoying and misleading.  In my opinion, it has both positive and negative sides in equal measure.

There are several disadvantages inherent in advertising. Advertisements, with the advent of the Internet, has been rising on an unprecedented scale. Pop-ups, flyers and billboards are virtually everywhere, and since we are simply unable to avoid seeing them, such advertising overload has been considered to be unwelcome intrusion rather than useful information.

Furthermore, several ads attempt to tempt people into making unnecessary purchases. Every year, many people, under the manipulation of alluring and provocative ads, queue for the latest flagship phones, even though their old ones are still in perfectly good condition. Discarding things when they are still of good use is a huge waste of money and resources.

However, advertisements and commercials are instrumental in promoting a new product to the market. Along with marketing, advertising plays a vital role in bringing fresh products and services closer to consumers who have not heard about them.

Were it not for commercials, it would be very difficult for sellers to get their products to the market, and for buyers to be informed of new commodities. Also, in recent years, advertising has become very thought-provoking and educational. Messages of love, friendship, family core values, and environmental protection that are included in some commercials have been very well received by the audience. 

In conclusion, my firm conviction is that advertising is detrimental for its intrusive and manipulative natures, but it can be very informative and meaningful as well. Wise consumers are those who demonstrate the ability to see through those pieces of advertising and make sensible buying decisions.

 Vocab highlights

  • inherent in: hiện hữu, là một phần của
  • with the advent of: với sự ra đời của
  • on an unprecedented scale: ở một quy mô chưa từng thấy
  • unwelcome intrusion: sự xâm phạm không được chào đón
  • tempt people into Ving: dụ dỗ người ta làm gì
  • alluring and provocative: hấp dẫn mời gọi (thường mang nghĩa xấu)
  • instrumental in: rất quan trọng 
  • commodities: hàng hóa
  • thought-provoking: gợi nhiều suy nghĩ

Xem thêm các Review các loại sách cần cho việc học IELTS và tài liệu khác

Trung tâm Luyện thi ELTS Vietop

Bài viết liên quan:

IELTS VOCABULARY: Spending & saving money
Spending và từ ngữ về sử dụng tiền xuất hiện khá phổ biến không chỉ trong các bài Writing task 2, Writing task 1 mà còn là một chủ đề thường xuyên xuất hiện trong phần IELTS...
Cấu trúc Would Rather trong Tiếng Anh
Cấu trúc Would Rather trong Tiếng Anh
Would rather có thể được dùng để thay thế cho những cấu trúc câu đơn giản hơn như I like, I want,… với ý nghĩa là “thích một cái gì đó hơn”. Hãy cùng Vietop tìm hiểu cách sử dụng cấu trúc...
Từ vựng tiếng Anh về Cắm trại
Từ vựng tiếng Anh về Cắm trại
Bạn là người thích đi du lịch, thăm quan với bạn bè. Bạn muốn khám phá về một số từ vựng tiếng Anh theo chủ đề Cắm trại mà lười tra từ điển? Chắc hẳn bài viết này là...
Word Form – Phân biệt các loại từ trong Tiếng Anh
Word Form – Phân biệt các loại từ trong Tiếng Anh
Để có thể làm tốt Reading, Listening và Writing, các thí sinh khi đi thi IELTS cần phải nắm vững và dắt túi rất kĩ các dạng từ trong tiếng anh. Nhìn chung, tiếng Anh có 4 dạng chính:...
Cách viết dạng Multiple Graphs/Charts – IELTS Writing Task 1
Cách viết dạng Multiple Graphs/Charts – IELTS Writing Task 1
Trong bài viết ngày hôm nay IELTS Vietop sẽ hướng dẫn bạn cách viết dạng Multiple Graphs/Charts – IELTS Writing Task 1, cùng tìm hiểu cách làm nhé! Nội dung chính A. Tổng quan về dạng Multiple Graphs/ChartB. Cách...
Cấu trúc used to, be used to, get used to trong tiếng Anh
Cấu trúc used to, be used to, get used to trong tiếng Anh
Cấu trúc used to, be used to, get used to trong tiếng Anh có cấu trúc nhìn chung khá giống nhau nên một số bạn thường bị nhầm lẫn khi phân biệt và làm bài tập ngữ pháp. Do đó...

Bài nổi bật

Các khóa học IELTS tại Vietop

Khóa học IELTS 1 kèm 1
Chỉ 1 thầy 1 trò, chắc chắn đạt điểm IELTS đầu ra mong muốn.
Khóa học IELTS Youth
Giấc mơ du học trong tầm tay. Dành cho học sinh cấp 2, cấp 3.
Khóa học IELTS Cấp tốc
Cam kết tăng ít nhất 1.0 band điểm chỉ sau 1 tháng học.
Khóa học IELTS General
Hoàn thiện giấc mơ định cư và làm việc tại nước ngoài.
Khóa học IELTS Writing
Chỉ sau 10 buổi tăng 1.0 band IELTS Writing.
Khóa học IELTS Online
Cam kết tăng 0.5 -1.0 band score chỉ sau 80 giờ học.
Tổng hợp bài mẫu đề thi IELTS Writing Quý 1/2021
Bộ Forecast IELTS Speaking quý 2/2021 – version 1.0