Bài mẫu đề thi IELTS Writing Task 1 và 2 ngày 10-04-2021

Minh Thuần
23.11.2021

Đề thi IELTS Writing Task 1 và 2 ngày 10-04-2021 tuần vừa rồi được xem là không quá khó với các thí sinh. Cùng xem bài mẫu của VIETOP dưới đây nhé!

Task 1: The line graph illustrates the proportion of total expenditure in a certain European country between 1960 and 2000.

Sample

The line graph delineates expenditure on different life aspects in an unspecified European country from 1960 to 2000. The initial impression from the chart is that spending on food, leisure, transport and fuel/energy generally decreased, with food undergoing the most dramatic downturn while expenses on transport showed an upward trend. 

In 1960, roughly 35% was spent on food, ranking first among the five classifications surveyed. This was followed by leisure (20%), clothing (10%), and transport (9%). Allocations for fuel/energy were insignificant, accounting for only 5%.

Over the next 40 years, spending on food underwent a steady decrease, and by 2000, it had seen a more than twofold drop to its low of only 15%. Similar patterns are evident in leisure, clothing and fuel/energy, with all three categories seeing decreases to 11%, 6% and 4% respectively. In contrast, transport was the only one to see an increase in spending, with its figure amounting to 15% in 2000.

Vocab

  • Delineate: mô tả chi tiết
  • Expenditure: chi tiêu
  • Initial impression: ấn tượng ban đầu
  • Downturn: sự suy giảm
  • Expenses: chi tiêu
  • Allocation: phần dành ra
  • Account for: chiếm
  • Twofold: gấp đôi
  • Similar patterns: những xu hướng tương tự
  • Evident: hiển hiện rõ
  • Amount to: đạt được

ĐẶT HẸN TƯ VẤN NGAY - NHẬN LIỀN TAY 30% HỌC PHÍ KHÓA HỌC TẠI IELTS VIETOP

Vui lòng nhập tên của bạn
Số điện thoại của bạn không đúng
Địa chỉ Email bạn nhập không đúng

Task 2: Many students find it difficult to concentrate or pay attention in school. What are the reasons? What could be done to solve this problem?

Sample

Inattentiveness of students in the classroom seems to be a universal problem. In this essay, I argue that the old-fashioned teaching methodologies are largely responsible for this and propose that schools should redesign their curriculum to counter this issue.

Outdated approaches to education are the main reason which causes difficulties for students to concentrate in school . Grueling hours drain their attentional stamina and make them inattentive in class. Students around the world are assigned a schedule that resembles a nine-to-five workday, perhaps intentionally to correspond to their parents’ working hours. This situation is further aggravated by obsolete pedagogical practices which favor mechanical recitation and memorisation. It is common practice in some countries that schoolchildren from a young age are taught to memorise lengthy predetermined answers from the beginning of their course to prepare for exams. Gradually, this method makes the student mentally exhausted and it extinguishes any enthusiasm they have in the classroom.

The aforementioned problems are the consequence of having a school system that has been virtually unchanged in decades so solving them requires innovative measures. While schools may not have to drastically reduce the hours, they should lighten the information load for their students. Redesigning the schedule necessitates the introduction of  interactive exercises and games to the lessons, which have been verified by studies to stimulate students’ curiosity and thereby improve their attention span. Furthermore, being able to relate issues from their daily life also enhances concentration. Therefore, sessions in which students are forced to memorise and recite dull facts should be replaced by practicums which teach the students to find solutions for real life problems.

In conclusion, replacing the outdated and ineffective teaching methods is fundamental to capture students’ attention and kindle their interest in learning. I firmly believe that the current school system needs to be changed dramatically. 

NHẬN NGAY ƯU ĐÃI LÊN ĐẾN 30% CÁC KHÓA HỌC TẠI VIETOP

Vui lòng nhập tên của bạn
Số điện thoại của bạn không đúng
Địa chỉ Email bạn nhập không đúng

Vocab

  • Inattentiveness (n): sự lơ là, không tập trung
  • Universal (adj): rộng, khắp thế giới (ý nói: ở rất nhiều nơi)
  • To redesign (v): thiết kế lại, tái thiết
  • Curriculum (n): giáo án, chương trình giảng dạy 
  • Grueling (adj): mệt nhọc
  • Stamina (n): thể lực
  • To aggravate (v): làm tệ đi
  • Obsolete (adj): lỗi thời
  • Pedagogical (adj): (mang tính) sư phạm
  • Predetermined (adj): được định trước
  • To extinguish (v): dập tắt, (nghĩa đen) dập đám cháy
  • Aforementioned (adj): được nêu trên
  • Innovative (adj): (mang tính) đổi mới
  • To lighten (v): làm nhẹ đi 
  • To necessitate (v): buộc phảito verify (v): kiểm chứng. Passive: to be verified = được chứng nhận

Hy vọng những tài liệu, bài mẫu mà VIETOP chia sẽ có thể giúp ích cho các thí sinh trong quá trình ôn luyện IELTS. Chúc các thí sinh trong các kỳ thi sắp tới sẽ đạt điểm thật tốt và như mong muốn.

Writen by IELTS Vietop

Bài viết liên quan:

Cách dùng Spend và Take
Cách dùng Spend và Take
Trong việc học tiếng Anh nói chung và việc luyện thi IELTS nói riêng, đôi khi chúng ta hay gặp những từ hay cụm từ có ý nghĩa gần như tương tự nhau nhưng cách sử dụng lại khác nhau. Bài...
Basic IELTS Listening
Review Basic IELTS Listening & Sách luyện IELTS Listening
Sách Basic IELTS Listening là sách luyện nghe cho các bạn bắt đầu học IELTS, và nhất định phải có trong tập lại liệu của mình. Hãy cùng IELTS Vietop khám phá cuốn sách này có gì đặc biệt...
Giải đề IELTS Writing ngày 23/10/2021 - Hướng dẫn chi tiết
Giải đề IELTS Writing ngày 23/10/2021 – Hướng dẫn chi tiết
Tiếp nỗi series giải bài mẫu IELTS Writing mỗi tuần thì hôm nay, Vietop gửi đến bạn bài mẫu đề IELTS Writing ngày 23/10/2021, cùng tham khảo ngay bài viết bên dưới nhé. Nội dung chính Task 1SampleVocabTask 2SampleVocab...
16 Dạng câu hỏi của đề thi IELTS Reading
16 Dạng câu hỏi của đề thi IELTS Reading
IELTS Reading kiểm tra khả năng đọc hiểu của thí sinh thông qua 3 đoạn văn dài 2000-2750 từ. Khác với các kì thi thông dụng như ta hay gặp ở phổ thông, bài thi Reading IELTS không chỉ...
Bài mẫu IELTS Writing Task 1 và 2 ngày 10-10-2020
Phân tích – Bài mẫu IELTS Writing Task 1 và 2 ngày 10-10-2020
Sau đây là bài mẫu IELTS Writing Task 1 và 2 ngày 10-10-2020 mời các bạn học viên cũng như mọi người tham khảo bài viết sau đây nhé. Nội dung chính Task 11. Phân tích2. Sample3. Vocabulary highlightsTask...
The growth of bike-sharing schemes around the world
The growth of bike-sharing schemes around the world
How Dutch engineer Luud Schimmelpennink helped to devise urban bike-sharing schemes. A –   The original idea for an urban bike-sharing scheme dates back to a summer’s day in Amsterdam in 1965.  Provo, the organisation that came up with...

Bài nổi bật

Các khóa học IELTS tại Vietop

Khóa học IELTS 1 kèm 1
Chỉ 1 thầy 1 trò, chắc chắn đạt điểm IELTS đầu ra mong muốn.
Khóa học IELTS Youth
Giấc mơ du học trong tầm tay. Dành cho học sinh cấp 2, cấp 3.
Khóa học IELTS Cấp tốc
Cam kết tăng ít nhất 1.0 band điểm chỉ sau 1 tháng học.
Khóa học IELTS General
Hoàn thiện giấc mơ định cư và làm việc tại nước ngoài.
Khóa học IELTS Writing
Chỉ sau 10 buổi tăng 1.0 band IELTS Writing.
Khóa học IELTS Online
Cam kết tăng 0.5 -1.0 band score chỉ sau 80 giờ học.
Tổng hợp bài mẫu đề thi IELTS Writing Quý 1/2021
Bộ Forecast IELTS Speaking quý 2/2021 – version 1.0